Varadero en weer terug thuis

23 maart 2018 - Varadero, Cuba

Vanuit Trinidad gaan we met een collectivo, Dit is een taxi die je deelt met een ander koppel naar Varadero. Na de Viazul bussen is het even afwachten hoe dit gaat verlopen. De Viazul doet er 6 uur over en een collectivo brengt ons voor hetzelfde geld in 3 uur naar ons hotel. Je moet alleen even afwachten welke auto je hebt en wie je mede reizigers zijn. Onze collectivo is door de eigenaresse van onze casa bestelt en ze verzekerd ons dat we een fatsoenlijke auto zullen hebben. De auto valt ons inderdaad 100 % mee en wat blijkt onze medereizigers zijn een jong stelletje uit Nederland. Er is heel wat afgekletst en de 3 uur was zo voorbij. We worden netjes voor de deur van ons all inclusive hotel afgezet.
Het ziet er allemaal erg mooi uit en het strand is weer heel erg mooi wit en de zee erg blauw. We besluiten dat we de volgende dag een hele dag bij het hotel gaan blijven en dat is voor ons een hele uitdaging. De dag vliegt voorbij en het blijkt dat we toch wel kunnen niks doen. S avonds is er iedere keer entertainment.
De volgende dag zijn we van plan om wat kadootjes te gaan shoppen in Varadero zelf maar, ik wil de laatste dag graag nog gaan snorkelen Dus we gaan eerst even kijken wanneer we kunnen. Daar aangekomen blijkt dat de volgende dag een koufront met veel wind wordt verwacht en dat ze dan niet uitvaren. We gaan dus een uurtje later weg met een catamaran richting het koraalrif. Er liggen nog een paar bootjes en er word wat brood in de zee gegooid en het volgende moment zwemmen we tussen de vissen. Heel erg leuk.
Het shoppen hebben we de laatste dag gedaan en dat gecombineerd met een bezoekje aan een grot. Voor de laatste dagen was het all inclusive wel erg lekker maar 4 dagen en 3 kilo later vond ik het wel genoeg. Nu nog alles in de koffer krijgen.
Na een lange vermoeiende vlucht komen we vrijdag om half 8 op Schiphol aan.
We hebben weer een heel erg mooie reis achter de rug.

1. P . Saman:
    30 maart 2018
    Na zo'n vakantie is het koffers leeg maken , kleren in de was en post doornemen. En dan komt er plots een onverklaarbare vermoeidheid binnen sluipen.
    Mooie tocht en nu ná genieten. Gr. v Piet ( Van den overkant )