Santo Athao

22 januari 2019 - Santo Antão, Kaapverdië

Vandaag gaan we naar Santo Athao. Dit is het buur eiland van Sao Vicente. We gaan met de veerboot. Het tochtje duurt ongeveer 1 uur. Het waait vandaag best wel stevig. Wij hebben echter nooit last van zeeziekte gelukkig. De boot heeft een open gedeelte waar wij gaan zitten. Het eerste stukje valt nog wel mee maar als we de baai uit varen is het andere koek. Het gaat nu echt goed tekeer. Als er dan plastic zakjes uitgedeeld worden blijkt dit niet voor niets. Meerdere mensen om ons heen hebben ze hard nodig.Onze magen raken ook redelijk van streek maar gelukkig kunnen we alles binnen houden.

Na een uurtje komen we aan op het eiland en daar staat onze chauffeur met een mini van te wachten. Wij rijden door de bergen naar de andere kant van het eiland. Het is hier echt heel mooi. Niet te vergelijken met Sal en Sao Vicente. Heel groen en veel bergen. Af en toe is de weg smal en de afgrond erg steil. Aan de andere kant volgen we de weg die langs de zee loopt. We zijn een hele dag onderweg met een heleboel fotostops en een lunch in een plaatselijk restaurantje. Rond 5 uur is het dan weer tijd om de boot op te gaan. Ik moet zeggen daar zie je dan niet echt naar uit. Maar we hebben het weer gered. Ondanks de ruwe zee was het echt de moeite waard.