Casa Tambor 18 jauari

21 januari 2019 - Mindelo, Kaapverdië

Onze voornaamste reden om naar Mindelo te komen is de overtocht en dagtrip naar santo athao. We boeken via het hotel het dagtripje voor morgen.

Wat zullen we vandaag doen. Het stadje is niet zo interresant. We hebben thuis zo af en toe naar de serie "helemaal het einde " gekeken. Het gastenverblijf dat zij opgebouwd hebben ligt hier maar 4,5 km vandaan. Hij lijkt ons een goed plan om daar eens een kijkje te gaan nemen.  Ik opper een taxi maar Jaco zegt dat te voet ook wel moet gaan.

Ik heb op mijn telefoon ongeveer de coördinaten in Maps me gezet en er moeten toch ook wel bordjes staan. Niet dus. Onder weg komen we een 4x4 tegen. Die stopt en vraagt waar we naar toe gaan. Hij blijkt de manager van Casa Tambor te zijn. Hij moet nog even naar de stad maar er is wel wat personeel aanwezig Dus we kunnen rustig door gaan. Aangekomen zitten er 2 medewerkers te eten, die alleen creool spreken en ons  met handen en voeten wijs maken dat de manager net weg is dus dat we beter even kunnen wachten. Het parkje ziet er netjes uit met een zwembadje en wat kleine huisjes en een grote groente tuin. Alleen geen gasten te zien. Na een half uurtje verschijnt de manager terug. Het blijkt dat de Nederlanders al terug naar Nederland verhuist zijn en hij laat ons heel vriendelijk de binnenkant van de huisjes zien. We krijgen een kopje koffie en hij bestelt een taxi voor ons.