Kaapverdië

15 januari 2019

Kaapverdië. 13 januari Vandaag vertrekken we naar Kaapverdië. Als eerste naar het eiland Sal. Onze vlucht vertrekt om 8.30 vanuit Brussel dus gaan we om 5 uur naar het vliegveld. Alles gaat supersnel en we moeten nog anderhalf uur wachten. Als we instappen blijkt dat het toestel zo goed als vol zit. Wij hebben echt geluk als blijkt dat de stoel naast ons leeg blijft. Maar het geluk is maar van korte duur want voor ons komen 2 meisjes van ongeveer 2 jaar met hun moeders te zitten. De meisjes hebben het voor elkaar gekregen om de hele 6 uur om de beurt volle bak te krijsen. Na die 6 uur komen we aan op Boa Vista, Dit is een eiland net onder Sal. Hier gaan de meisjes gelukkig uit het vliegtuig en na een uurtje vliegen we in 10 minuten naar Sal. Met de taxi rijden we naar Santa Maria, een toeristenplaatsje in het zuiden van het eiland. Het binnenland ziet er uit alsof je op de maan geland bent. Santa Maria heeft een prachtig strand waarlangs een hele rij met hotels en appartementen is gebouwd. Wel is het allemaal laagbouw. Het ziet er gezellig uit. Een heleboel restaurantjes en strandtenten. Ons appartement ligt aan het strand. We lopen een stukje langs het strand. Drinken iets in een strandtentje en eten s avonds natuurlijk een visje. Het is hier goed uit te houden.

14 januari. We lopen het strand aan de zuidkant helemaal af tot aan de oostelijke punt. Daar zijn we de hele ochtend zoet mee. Het is hier heerlijk van temperatuur, ongeveer 26 graden en een lekker windje. S middags nog wat zwemmen en aan het strand liggen. En s avonds iets gaan eten.

1. P . Saman:
    16 januari 2019
    In januari 2017 heb ik zes van de tien Kaapverdische eilanden met het zeilschip De Eendracht aangedaan. Het was mij prima bevallen. De klok lijkt hier te zijn stilgevallen.
    Vrouwen die 's morgens naar de markt gaan met hun waar in manden op het hoofd en de mannen die in de schaduw de dag doorkomen door wat te dobbelen.
    Het nationale drankje daar is ; Grogue . Een streke drank van ca. 19 % alcohol. Niet iedereen vindt dat lekker.