Naar de keys

30 mei 2016 - Key Largo, Verenigde Staten

30 mei
Vandaag vertrekken we van Fort Myers Beach naar Key Largo dit is ongeveer 4 uur rijden.
We zijn om 9 uur vertrokken. Het weer is zoals tot nu toe iedere dag weer heel mooi. Jaco rijdt het eerste stuk. We willen via de Tamiami trail rijden dat is de oude weg naar Miami door de Everglades. Inmiddels is er ook een nieuwe snelweg. Maar dat vinden we natuurlijk niet zo leuk. Het rijden valt in ieder geval weer mee. Het is er lekker rustig.
En als de alligator niet naar ons komt gaan wij wel naar de alligator. Onderweg komen we meerdere bedrijven tegen die airboat toers aanbieden. Dat is met zo'n boot met een grote soort ventilator achterop door het water scheuren en op zoek gaan naar alligators.Meestal is er ook nog een park en show bij.
Rond 12 uur stoppen we om met zo' n boot mee te gaan. De toer was heel leuk. We hebben er dan toch eindelijk een gezien en zelfs nog een baby alligator in het wild.Het was op dat moment heerlijk weer. Toen we terug aankwamen was er een keiharde knal en flits en brak er een zware onweersbui los. Wat een geluk. Dit was onze eerste tropische bui. Wat een regen. Maar na een half uurtje was het weer droog en konden we naar de show. Dat was wel een beetje zielig vond ik. Jaco wilde natuurlijk toch nog wel ff een kleine alligator beet houden. Die hij vast houdt is 3 jaar oud.
Daarna ben ik achter het stuur gekropen en heb ik de rest van de rit naar Key Largo gereden.
We hebben een mooi hotel. Er zitten een heleboel leguanen en niet zulke kleintjes ook. Ook kwam er s avonds een manatee langs het strandje. Na een mooie zonsondergang weer het eind van een mooie dag.

1. Anick:
    31 mei 2016
    Mooie foto van de zonsondergang!! Eindelijk toch die alligator in je handen gehad Jaco!! Het ziet er wederom ontzettend leuk uit allemaal!!