12 april toeristisch toertje

12 april 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Wat zullen we vandaag eens doen. Relaxen is ook niet zo makkelijk hoor. Jaco wil graag de steltvissers zien. Dat zijn mannen die op een stok in de zee zitten vissen.
We komen een tuk tukker tegen en die vragen we ons naar de steltvissers te brengen. Hij heeft wel een ideetje om er een dagje van te maken. Er zit in de buurt ook een schildpadden opvang en hij weet een mooi meer waar je een rondvaartje met de boot kan maken. We spreken een mooi prijsje af en weg zijn we. Eerst de schilpadden. Er zitten hier nog heel wat zeeschildpadden maar het worden er ook steeds minder. De nesten met de eieren worden leegehaald en verkocht. Deze opvang koopt de eieren op en laat ze uitkomen. De jonge schilpadjes worden daarna weer in zee uitgezet. Er volgt een uitleg en dan mogen we de schilpadjes fotograferen. Dat was leuk.
Daarna het rondvaartje. Midden in het meer ligt cinamon island daar gaan we eerst naar toe. Op dit eiland staan nog een heleboel kaneel bomen. Er komt een meneer die ons uitlegt hoe het maken van kaneel in zijn werk gaat. We krjgen kaneel thee en kunnen natuurlijk ook wat kaneel kopen voor thuis. Leuk souveniertje. Daarna naar een tempel. Ook mooi. Nog een rondje meer en wat wildlife en daarna is het tijd voor de vissers. We hadden al gehoord dat dit net zo iets is als het volendams kostuum in nederland en
als we daar komen zitten de mannen netjes te wachten tot de toeristen komen voor een foto. We maken een dealtje en we hebben ze hoor de steltvissers. Blijkt dat ze inderdaad nog wel op de palen vissen maar alleen van juli tot september in de rest van het jaar zitten er geen grote vissen alleen hele kleintjes maar ik denk dat ze zowiezo meer verdienen met de foto's :) :)
Dan weer, het wordt eentonig richting strand we zijn zo'n vier uur onderweg geweest. Het kost ons 8 euro voor de tuk tukker. Nog een beetje zwemmen en relaxen. Morgen al onze laatste hele dag hier. :( Is erg snel gegaan.

1. P . Saman:
    13 april 2017
    Lekker biertje Jaco en leuke foto zo met die vissers.
  2. Patricia Willemsen:
    13 april 2017
    Jullie moeten een tuctuc bedrijf beginnen hier. ...ervaring zat ondertussen!!!! Heel mooi weer allemaal!
    Xxxx