9 en 10 april Unawatuna

9 april 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Even een samenvatting je ziet het de relax dagen zijn aangebroken zelfs te lui om een blog te schrijven
9 april. Via het hotel in Mirissa een chauffeur die ons naar Unawatuna brengt. Dit is ongeveer anderhalf uur rijden. Dit kost ons 3500 roepies dat is ongeveer 20 euro.
We zijn lekker vroeg bij ons laatste hotel. Dit wordt gerund door een hollands echtpaar. Ze zijn pas vanaf februari open maar het ziet er erg mooi uit. We zitten pal aan de zee.
'S middags Unawatuna verkend en wat aan het strand gelegen. Het is hier een vrij breed strand met minder golven dan Mirissa. Er wordt hier niet gesurft maar je kan hier wel goed zwemmen.
10 april. Er is hier ook een kleiner strandje dat verborgen ligt in een baai. Je moet hiervoor eerst nog een stuk door de jungle lopen. Ze noemen het dus Jungle Beach. Vlak voor de kust ligt hier nog een stuk koraalrif, een heleboel van het koraal langs de kust van sri lanka is verwoest door de tsunami. Bij het koraalrif zwemmen de mooiste vissen je kunt hier heel goed snorkelen. Het is net of je in een aquarium zwemt. Vandaag is het hier Poya , volle maan, en dat is voor de singalezen een vrije dag. Het blijkt dat niet alleen wij van het bestaan van Jungle Beach weten maar ook de mensen van hier komen daar graag hun vrije dag vieren.
Hele families inclusief pick nick manden en trommels om muziek te maken. Ze hebben de grootste lol. Het is leuk om daar tussen te zitten. Iedereen is even vriendelijk.
Snorkelen is alleen iets wat ze niet begrijpen. Vissen moet je opeten en niet bekijken. :) :)
Ook in Unawatuna kunnen je heerlijk op het strand eten en dat hebben we dan ook maar weer gedaan. ;)

1. Anick:
    11 april 2017
    Lekker hoor, nog effe zo relaxen!!! Geniet er nog even van voordat je weer terug naar het koude, natte Zeeuwse terug moet komen..