Nieuw avontuur

15 februari 2018 - Philippine, Nederland

Het is weer zover we kunnen gaan aftellen naar onze volgende reis. Over iets meer dan 2 weken vertrekken we naar Cuba. Cuba 20181 maart – 23 maart 2018

1 maart

We vliegen om 08.00 uur vanuit Amsterdam naar Varadero, met Tui Fly vlucht OR 337. Als alles volgens schema verloopt komen we om 13.15 plaatselijke tijd in Varadero aan

.Na het passeren van de douane hebben we een meet and greet met de vertegenwoordiger van Riksja Travel die ons de voucher voor de busreizen overhandigd en nog een beetje uitleg geeft.

Ons eerste adres is een huisje van een nederlands echtpaar. Via hun hebben we ons vervoer naar het huisje geregeld.http://www.facebook.com/eldelftazul

2 maartWe verblijven 3 nachten in ons huisje. We hebben hier fietsen en volgens de site fietsen we in 5 minuten naar het mooie strand van Varadero

varadero_6

Ik denk dat we hier wel bij kunnen komen van de reis.

3 maart

Nog een dag in casa el delft azul.

4 maart

Vandaag nemen we om 12.00 uur de Viazul bus naar Havana. Als we daar aankomen op het centrale busstation nemen we een taxi naar onze volgende casa. Deze hebben we via Riksja Travel geboekt. We verblijven in Casa Calderon. http://www.bandbcuba.com/havana-vieja/casa-calderon-8/.

5 maart en6 maart

We blijven 3 nachten in Havana. Havana is de hoofdstad van Cuba en staat bekend om de oude gebouwen, oldtimers en natuurlijk de mojito.

th5AL0QB4O

7 maart

Om 9.00 vertrekken we vanaf het centrale busstation in Havana richting Vinales. Vinales ligt in het binnenland van Cuba.Je hebt hier veel tabaksplantages en het is een bergachtig gebied.We blijven 3 nachten in Casa Villas Silvia.http://www.bbinnvinales.com/casa-particular/vinales-valley/casa-villa-silvia

.8 maart

Vandaag gaan we om 8.30 uur paardrijden met een gids door de omgeving van Vinales.

th1UUYVWFK

9 maart

Ik hoop dat we na het paardrijden nog een beetje kunnen lopen in ieder geval hebben we vandaag nog een relaxdagje in Vinales.

10 maart

Om 8.30 uur worden we bij onze Casa opgehaald door een prive chauffeur en naar de veerboot in Rubia gebracht. We gaan met de veerboot(je) naar het eilandje Cayo Levisa hier blijven we 2 nachten in Hotel Villa Levisa. http://www.hotelcayolevisa-cuba.com/

Beetje bijkomen.

thAQLI86G4             th6RWPGHQX

11 maart

Nog een beetje aan het strand hangen.

12 maart

Weer terug met de veerboot(je) en in de haven staat onze prive chauffeur te wachten om ons naar Soroa te brengen. Hier blijven we ook 2 nachten. We verblijven in Hostal La Colonial.

13 maart

Vandaag hebben we een excursie naar Las Terrazas met watervallen en veel natuur

thZ27Z42P4

14 maart

We worden deze morgen om 09.00 uur opgehaald door een prive chauffeur en die brengt ons terug naar Havana.Om 10.45 vertrekken we vanaf het busstation van Havana met de Viazul bus naar Trinidad. Hier stopt onze door Riksja samengestelde reis de rest hebben we weer zelf geboekt.In Trinidad verblijven we 4 nachten in een appartementje van een Belgisch echtpaar. Casa el Tulipan.http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g285731-d3241168-Reviews-Casa_El_Tulipan-Trinidad_Sancti_Spiritus_Province_Cuba.html.

15 16 en 17 maart

Deze dagen moeten we nog zelf invullen. Lekker relaxed.

th1VBCBP20

18 maart

.Deze morgen gaan we weer terug richting Varadero. Het vervoer gaan we ter plaatse regelen. In Varadero hebben we een all inclusive resort geboekt https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g147275-d266654-Reviews-Hotel_Bella_Costa-Varadero_Matanzas_Province_Cuba.html

2-1200x900

19 20 21 maart

Relaxen aan het strand en de omgeving van Varadero verder verkennen.

22 maart

Vandaag vertrekken we weer richting Amsterdam.

We vertrekken om 14.55 vanaf Varadero met vlucht OR 338 en na een tussenstop in Cancun ( Mexico) komen we 23 maart om 8.50 weer in Amsterdam aan.

De internet verbindingen in Cuba zijn nog niet zo goed als in de vorige bestemmingen maar ik zal mijn best doen om weer regelmatig een verhaaltje door te sturen.

We hebben er zin in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. P . Saman:
    18 februari 2018
    Dat zijn weer prima vooruitzichten. Ik kijk er al naar uit jullie avonduur te mogen volgen.
    Alvast een goede reis toegewenst.