Soroa

20 maart 2018 - Soroa, Cuba

Soroa en Las Terrazssas.
De taxi staat om half zes netjes te wachten als de boot aankomt. Hij brengt ons door het mooie landschap over kronkelige en niet altijd even goede wegen in anderhalf uur naar Soroa daar aangekomen wist hij niet precies waar onze casa was, gelukkig heb ik thuis een kaart van Cuba op mijn telefoon gedownload die werkt op gps en kon ik hem zo naar onze casa sturen. Die kaart via de app Maps me is sowieso een uitkomst. Hij heeft zelfs de kleinste karresporen er op staan ongelooflijk. Als we de weg naar onze casa niet meer kunnen vinden hebben we hem altijd bij de hand. Werkt echt super. S avonds hebben we in de casa kreeft gegeten. Is hier overal verkrijgbaar en erg lekker.
De volgende morgen worden we om 9 uur opgehaald voor de excursie naar Las Terrazasas.
We verzamelen bij een barretje en komen in een groepje van 7 mensen en krijgen een vrouwelijk gids die ons rond zal leiden. We verwachtten een stevig wandeling, wandelschoenen aan dus, maar wat blijkt we worden met de taxi overal naar toe gebracht  Maar het is wel een interessante tour we gaan naar een gemeenschap die op gezet is voor de herbebossing van het gebied wat door de koffieplantages helemaal kaal geworden was. Daarna zwemmen in de bossen onder een waterval en als afsluiting een heerlijke lunch op een prachtige plek in de bergen. De taxichauffeur brengt ons ook weer richting de casa en wij besluiten om ook nog een stop te maken bij de orchideeëntuin en daarna een wandeling naar nog een andere waterval. Volgens mijn kaart is het 4 km naar de casa, nou dat doen we wel even te voet. Blijkt echter dat 4 km plat wel iets makkelijker is dan 4 km in de bergen. Na 2 km komt er een man met een paard en daarachter een wagentje en ik vraag of we een stukje mee kunnen rijden. Ik zeg de naam van de casa en hup weg zijn we Blijkt inderdaad dat mijn kaart niet helemaal accuraat is met de km. De man van het wagentje is echter heel enthousiast en iedere keer dat hij vrienden en bekenden tegen komt laat hij even duidelijk merken dat hij ons mee heeft. 20 minuutjes en een paar foto’s later zijn we bij de casa we geven hem 5 cuc en hij heeft een goede avond die avond. We eten weer in de casa en morgen worden we om 9 ophaalde om naar Trinidad te vertrekken.