Cayo levisa

14 maart 2018 - Cayo Levisa, Cuba

• 10, 11 en 12 Maart
Cayo Levisa
Tropisch eiland in de Caraïbische zee.
Op 10 maart worden we om half 9 opgehaald door een taxi om ons naar Palma Rubia te brengen.
Vanuit Palma de Rug is vertrekt de boot naar Cayo Levisa, een klein eilandje van ongeveer 7 km lang voor de kust van Cuba. Op het eiland is maar 1 hotel het bestaat uit allemaal bungalowtjes aan het strand en een hoofdgebouw met restaurant.
Maar eerst met de boot. Na een rustig boottochtje van ongeveer een half uurtje komen we aan. We kunnen pas om 3 uur inchecken maar we laten de koffers bij de bagage opslag achter en gaan naar het strand. Het is werkelijk een plaatje. Hier houden we het wel een paar dagen uit.
Na het inchecken krijgen we een 2 onder 1 kap bungalowtje samen met 2 Hollandse dames. S avonds betrekt de lucht en hebben we onze eerste tropische onweersbui.
We horen wel wat gestommel naast ons maar na het meeste onweer vallen we in slaap.
De volgende morgen is het weer prachtig zonnig weer. Bij het ontbijt komen we de 2 dames tegen blijkt dat hun huisje tijdens de bui helemaal onder was komen staan. Hadden wij geluk.
S morgens lopen we naar de uiterste punt van het eiland waar we strand helemaal voor ons zelf hebben. Verder word er alleen gezwommen en gerelaxed.
S avonds word er bij de buurtjes gegild. De muren zijn nog al dun en we horen dat er bij hun kikkers in de badkamer zitten. Jaco zou Jaco niet zijn als hij niet gelijk aanbood om de dames te komen redden. En ja hoor 2 kikkers met van die plakpootjes verwijdert. Hij zegt nog weet je wel dat ze altijd met zijn drieën zijn. En 5 minuten later roepen ze buurman je had gelijk de derde zit in de wc. 
Die hebben ze zelf verwijdert.
De laatste dag vertrekken we om 17.00 uur met de boot terug naar het vaste land. Cayo Levisa was super.
De taxi

1. P . Saman:
    18 maart 2018
    Die ,, kikkers " met die plakpootjes , waren dat Gekko's ? Die klimmen stijl tegen de muur en kruipen over het plafond. Ze doen geen kwaad en vangen enkel muskieten af. Dus zeer nuttig.