Van Langres naar Cormatin.

14 mei 2019 - Cormatin, Frankrijk

14 mei

Na een rustige nacht is het vanmorgen weer tijd om te vertrekken.

Ik heb een camping in de Bourgogne uitgezocht. Het is ongeveer 3 uurtjes rijden. We volgen nog steeds de groene routes. Via Dijon en Beaune komen we rond 1 uur langs een dorpje waar volgens mij die dag een markt is. We stoppen, een marktje is altijd leuk, kunnen we gelijk iets eten.

Saint-Genoux-le-National is een leuk oud dorpje met een mooi pleintje. Er is een restaurantje waar ze een menu du jour serveren, lijkt me wel lekker, maar eerst een rondje door het dorp voor de markt.

Geen markt te zien. Dan maar naar het pleintje voor het menu du jour. We gaan zitten en ik bestel in mijn beste frans het menu. Wat blijkt we zijn te laat, het is 13.30, geen menu du jour meer :(

Dan maar door naar de camping, die is gelukkig maar een kwartiertje rijden meer. Camper neerzetten, broodjes in de oven en we hebben ons eigen menu de jour.

Naast de camping ligt een mooi kasteel. Dat gaan we nog ff bezoeken. Echt de moeite waard.

'S avonds eten we iets in het restaurantje bij de camping.

Het was weer een volle dag.

Morgen blijven we hier en gaan we weer een stukje fietsen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anick:
    15 mei 2019
    Ziet er weer mooi uit hoor!! Lekker genieten van het Franse zonnetje, ben er jaloers op!!
  2. Oome jan:
    16 mei 2019
    Ik heb het nog niet kunnen lezen zuster van de zorg heeft mij even geholpen ik wil jullie nog wel prettige voortzetting van de vakantie wensen volgende keer reactie groetjes Ome Jan