Buxy

17 mei 2019 - Cormatin, Frankrijk

Vandaag staat een fietstochtje op de planning. Maar als we opstaan waait het nog steeds erg hard.

Jaco is gelukkig een bikkel en zegt, ik wil wel fietsen maar wel tegenwind op de heenweg. Zodoende is de keuze niet moeilijk welke kant we op gaan. We fietsen naar Buxy over de Voie Verte. De Voie Verte is een fietspad wat aangelegd is over het traject van een oude spoorbaan. Zodoende is het vrij vlak. Het is echt een mooie tocht, maar wel een stevige windje tegen.

In Buxy aangekomen proberen we voor de 2de keer een menu de jour te scoren, het is nu immers nog maar 1 uur. Maar nee hoor menu du jour uitverkocht. Gelukkig kunnen we hier nog wel iets van de kaart bestellen. We nemen een bavette ( soort biefstuk ) van de charloise koeien. Iets speciaals zegt de meneer van de bistro. En inderdaad heel lekker.

De terugweg verloopt, vooral voor Jaco ;)  een stuk makkelijker.

Bij thuiskomst blijkt dat we veel geluk gehad hadden want de ketting van Jaco zijn fiets was zo goed als afgebroken. Gelukkig is hij niet alleen een bikkel maar ook heel handig. Na een half uurtje was de fiets weer in orde.

Het was zeker de moeite waard.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anick:
    20 mei 2019
    't is toch wat met dat menu du jour...