De Camargue

23 mei 2019 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk

Vanmorgen vertrekken we richting de Camargue, via een mooie route langs de gorges de Ceze.

Als we de Camargue binnenrijden vanuit het heuvelachtige rhonedal is het net of je terug in Nederland bent. Vlak met slootjes en riet. En ik, ben altijd nogal vlug met mijn oordeel, zeg tegen Jaco waar zijn die wilde paarden nou en dit valt tegen. Maar hoe verder we rijden hoe mooier het word. Rond 2 uur komen we aan op camping clos de rhone, en nadat we de laatste tijd steeds op bijna lege campings gestaan hebben is het hier gewoon druk. We kiezen een fijn plekje uit.

Fietsen uit de camper en naar het dorpje wat ongeveer 2 km van de camping ligt. Ook hier is het erg druk, er is een markt met allemaal vreemde spulletjes die iets met kamperen te maken hebben.

Het dorpje zelf ziet er supergezellig uit , met veel restaurantjes en winkeltjes.

Wat blijkt, Saintes Maries de Mer is zo'n beetje de zigeunerhoofdstad en het komend weekend is er hier een soort van bedevaartsfeest waarvoor zigeuners van heel het land deze kant op komen.🤔

Ach ja het is supergezellig en het verklaart de vreemde spulletjes op de markt.

En overal hoor je muziek.

De camping is heerlijk rustig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Patricia Willemsen:
    23 mei 2019
    Ik wil een big fat gipsy jurk voor Eef!!!
    Veel plezier nog ❤️
  2. Anick:
    24 mei 2019
    Die fietsen zijn al goed gebruikt zie ik wel!!