De vlucht

30 december 2019 - Osaka, Japan

Ja hoor het is zover. Gelukkig ben ik weer opgeknapt na een vervelende paar dagen met griep. Maar we kunnen er aan beginnen. Om 9.00 worden we thuis opgehaald door Brennan en Ellen, wat een luxe. Brennan brengt ons naar Schiphol. We zijn rond 11 uur op het vliegveld en na een lekkere Burger King neemt hij afscheid van ons. Nu koffer afgeven, door de douane en naar de gate. Alles gaat  lekker soepel en we zijn  ruim op tijd. Om 14.10 mogen we boarden. In tegenstelling tot wat ik dacht zit het vliegtuig bomvol. KLM heeft gelukkig altijd  goede nieuwe films op het entertainmentsysteem en zo gaan die 10.45 uur toch nog redelijk snel om. Van slapen komt echter niet veel.

Op Kansai airport kopen we een soort credit card voor de trein en de metro en na 1 uurtje zijn we bij ons hotel. Het is hier nu 11.30. We kunnen dus nog niet in de kamer.

Dan maar een eerste kennismaking met Osaka. We lopen door drukke winkelstraat en komen ogen tekort. We eten onze eerste Japanse maaltijd. Een soort van poffertjes maar met inktvis erin. Goed begin.

Om 2 uur kunnen we in de kamer en nu maar eerst een paar uurtjes bijslapen we zetten de wekker op 5 uur,  we moeten toch in het ritme komen en  om nu al voor de nacht te gaan slapen is veel te vroeg en verloren tijd :)

1. Anick:
    30 december 2019
    Ja joh die jetlag is altijd een drama... Ben wel benieuwd hoe poffertjes met inktvis nu smaakt....
  2. Margo Mol:
    31 december 2019
    De poffertjes met inktvis waren lekker hoor Anick. Maar erg heet. Vraag maar aan Ellen
  3. Lise:
    31 december 2019
    Hopelijk zijn jullie je jetlag inmiddels al een klein beetje bekomen! Een hele fijne jaarwisseling gewenst zo meteen :D ;) Wij moeten er nog wat langer op wachten...