Tokyo dag 2

8 januari 2020 - Tokio, Japan

We hebben heerlijk geslapen, het hotel ligt in een van de rustige straten. 'S morgens beginnen met een lekker ontbijt en bij het buiten komen blijkt het niet zulk mooi weer te zijn, het miezert een beetje. Op Google Maps heeft Jaco een brandweer kazerne gevonden en daar wil hij een natuurlijk een kijkje nemen. Hij heeft geluk want er staan wat voertuigen buiten en we kunnen een paar mooie foto's maken. Het begint nu echter redelijk door te regenen. Er stond nog een tempel op het programma maar die valt letterlijk in het water. We besluiten een beetje op te drogen in de metro. Helemaal naar de andere kant van de stad dan maar. Daar zijn we wel een half uurtje zoet en droog mee. We stappen uit bij het keizerlijk paleis. Na wat fotootjes op naar het grote station van Tokyo. Onder het station bevindt zich Kitchen Street, een heleboel verschillende kleine restaurantjes. Wij belanden bij een Thais restaurant en daar hebben ze een van mijn favorieten uit Thailand, de Pad Thai. Heerlijk.

Als we bij het volgende station weer boven komen blijkt het weer droog te zijn. We zijn het volgende punt van Jaco zijn lijstje het nieuwe Olympische stadion. Het is nog niet helemaal klaar en er staat een hele omheining omheen, maar we zijn er dan toch maar mooi geweest ;)

Als afsluiter nog naar het government building waar je gratis naar  de bovenste verdieping ( 45 ste) kan voor een mooi uitzicht over de stad. Het was inmiddels helder geworden en we konden daar de zon onder zien gaan.

'S avonds op advies van en samen met Ellen gaan eten bij een sushi restaurant waar het eten op een lopende band langs komt. Het was heerlijk. Na het eten worden de bordjes die je van de band gehaald hebt, geteld en krijg je de rekening. Leuke ervaring.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade