Takayama

4 januari 2020 - Takayama, Japan

Vandaag is de dag van de bullettrein. We hebben gisteren al onze plaatsen gereserveerd. We zijn wat te vroeg op het station, voor Jaco de mogelijkheid om heeft heel wat foto's te nemen van de shinkansen zoals ze de bullettrein in Japan noemen. We dachten er vertrekt er misschien 1 of 2 per uur maar als we staan te wachten komen er elke 10 minuten wel 3 of 4 die naar Tokyo rijden. Allemaal precies op tijd. Na een half uurtje, in de trein, is het alweer gedaan met de snelheid. We stappen over op een trein met extra grote ramen die ons door de Japanse Alpen naar Takayama brengt. Een heel mooie rit. In Takayama hebben we voor het eerst een ouder Japans hotel. Dit word al meteen duidelijk als we net binnen zijn. We moeten onze schoenen uit doen en in een kastje staan slippers klaar voor in huis. Onze kamer heeft 2 matrassen op de grond en een tafeltje met hele kleine pootjes en 2 kussentjes in plaats van stoelen. Ook leuk om eens mee te maken.  Voor het eten nog een stukje gelopen. Bij het eten hadden we ook een restaurant waar je op de vloer moest zitten. Voor Jaco was dat geen succes, die heeft toch liever een stoel. Het eten is hier trouwens erg Lekker.

De volgende morgen na het ontbijt richting de ochtendmarkt. Altijd leuk, Jaco vraagt terloops of ik kan opzoeken waar de brandweerkazerne is. Het is niet te ver weg dus daar moeten we natuurlijk ook nodig langs.

'S middags gaan we met de bus naar een openlucht museum waar nog huizen staan die hier vroeger allemaal stonden. Ze hebben extra schuine daken zodat als er veel sneeuw valt het er ook weer makkelijk afschuift.

Het weer is hier trouwens nog steeds goed. S avonds weer lekker uit eten in een heel klein maar gezellig restaurantje. Het heeft een barretje waar 9 mensen aan kunnen zitten en dat is het. Zo zijn er hier heel veel.

Morgen weer een stukje verder.

1. P . Saman:
    4 januari 2020
    Dag Jaco & Margo , tot nu toe een prachtig 🧳 reisverslag over Japan. Vraag ; Welke biertjes hebben ze daar 👉 in het land van de reizende zon ? Nogmaals veel plezier !
  2. Margo Mol:
    5 januari 2020
    Hoi Piet, Ze hebben hier Saporro bier en Ashai en een soort IPA, maar soms ook gewoon Heineken en Hoegaarden. Hoegaarden kost hier 12 euro voor een halve liter. Het bier is sowieso duur hier. Ze hebben hier natuurlijk allerlei soorten sake. Dat is ook niet slecht.