Nagano

6 januari 2020 - Nagano, Japan

De volgende ochtend heeft gesneeuwd. Dan ziet alles er nog veel mooier uit.

We vertrekken na een ontbijtje richting Nagano. Eerst met de trein naar Inotani, deze rit ging door de bergen en te samen met de verse sneeuw was dit een mooi plaatje. Daarna overstappen op de trein naar Toyama, en in Toyama weer in de bullettrein. We hadden gisteren onze plaatsen gereserveerd maar het was zo druk dat we niet naast elkaar konden zitten. De meeste Jappaners hebben van 30 december tot 4 januari vakantie, 5 januari valt dan ook nog eens op een zondag dus vandaag waren er ontzettend veel mensen weer onderweg naar huis. Rond 2 uur kwamen in Nagano aan. Het hotel gezocht en ingecheckt we zitten vlak bij het station want  de bedoeling is om morgenvroeg naar het Snow Monkey Park te gaan en dan moeten we vanaf het station vertrekken.

'S avond nog ff naar de Zenkoji tempel gelopen. Het sneeuwt hier overigens nog steeds.

De volgende morgen is het de dag van de aapjes. Joepiee een van de hoofddoelen van deze reis.

De zon is er ook weer bij, het is prachtig weer. Na een ritje met de bus van een klein uurtje komen we in de vallei. Er ligt hier echt veel sneeuw. De snow monkeys staan bekend om het feit dat ze in de winter in de natuurlijke warmwaterbronnen baden. Ze zijn helemaal vrij om te gaan en staan waar ze willen. Ze komen echter steeds weer naar de warm water bronnen terug. Nu is er een pad aangelegd en kan je ze bekijken. Natuurlijk word er ook wat bijgevoederd. Na een wandeling door het bos waar je het warme water af en toe omhoog ziet komen, kom je bij de badplaats. Er zitten zeker wel 50 aapjes bij en in het water. Een leuk gezicht.

Daarna lopen we terug naar de trein. En is er weer een dag voorbij. Morgen naar onze laatste bestemming alweer. TOKYO.