Mount Fuji

9 januari 2020 - Hakone, Japan

Vandaag is de laatste dag dat we onze Rail Pass kunnen gebruiken. Een Rail Pass is overigens een pas die je online kunt bestellen. Hij is alleen voor toeristen. Hij is er voor 1,2 en 3 weken. Wij hebben een pas voor 1 week en in deze week hebben we al onze verre trajecten gepland. Je mag met de pas van de meeste treinen in heel japan gebruik maken. Het is  vandaag onze laatste dag en wat hebben we een geluk het is supermooi weer. Onze bedoeling was om naar Mount Fuji te gaan, en deze is alleen goed te zien als het helder weer is, en dat is het.

We gaan met de bullettrein via Yokohama naar Odawara. Van daar uit rij je de bergen in. Eerst met de trein een stuk en daarna met de bus tot aan de kabelbaan. De kabelbaan brengt ons over een vulkaan waar nog heel wat zwaveldampen uit komen naar een punt waar we een supermooi uitzicht op Mount Fuiji hebben. Aan de andere kant van de berg ligt Lake Ashi. Dus verder met de kabelbaan naar beneden. Met een echte, namaak, piratenboot varen we naar de overkant van het meer waar we nog eens Mount Fuji zien helaas voor ons zit hij met zijn punt verstopt in de wolken.

Na een wandeling naar een tori, een meestal rode poort, die in het water staat. Nemen we de bus weer terug naar Odawara. En met de bullettrein weer terug naar Tokyo. Het was vandaag echt een super dag. We zijn helemaal onder de indruk van de Japanse natuur.