Kyoto

2 januari 2020 - Kyoto, Japan

1 januari vertrekken we uit Osaka naar Kyoto. We gaan met de trein en dit verloopt erg soepel. We hadden echter niet verwacht dat het in Kyoto zo druk zou zijn. Het gebruik wil dat iedereen hier in de eerste dagen van het jaar voor het eerst naar de tempel wil, voor geluk in het nieuwe jaar. In Kyoto zijn heel veel tempels dus ook heel veel mensen.

Hier word het naar de tempel gaan gecombineerd met lekker en veel eten. Voor en rond de tempel staan heel veel kraampjes met allerlei eten. 'S middags zijn wij gelijk ook naar zo'n tempel geweest maar het was te druk om echt iets te kunnen zien. We hebben wat in de oude stad van Kyoto rond gelopen, dat ziet er echt uit alsof je terug in de tijd gaat. Veel meisjes komen naar hier en huren een kimono om een dag in rond te lopen en dat ziet er erg mooi uit.

De volgende dag wil ik graag vroeg bij de Fushimi Inari tempel zijn. Die staat bekent om zijn duizend rode tori's, dat zijn de poorten die je ook altijd aan het begin van een tempelcomplex ziet. De trein ernaar toe is bijna leeg dus we hebben goede moed. Als we uitstappen blijk dat de waarheid anders is. We zijn weer niet de enige. Na de tempel is een pad omhoog de berg op waar alle rode poorten staan. We volgen het pad naar boven en hoe verder we komen hoe rustiger het word. Het is een mooie wandeling. 'S middags met de trein naar een ander deel van de stad waar we een Japanse tuin bezoeken. Wat hebben we een geluk met het weer. Het is droog en zonnig beter kan niet. ' S avonds nog een etentje met Ellen die hierna haar eigen route volgt en die We volgende week weer in Tokyo zullen ontmoeten. Morgen de Japanse Alpen in en voor de eerste keer in de bullettrein. Zin in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anick:
    2 januari 2020
    Waarom geen foto's van Margo in Kimono??
  2. Margo Mol:
    2 januari 2020