16 januari

16 januari 2019 - Santa Maria, Kaapverdië

Voor vandaag hebben we een dagtripje rond het eiland met een 4x4 geboekt. We vertrekken om 9 uur. We worden opgehaald bij het hotel en zitten in de open laadbak. Er gaan 8 personen mee waaronder een dame die al bij het begin verklaart dat ze echt wel maar een HALVE DAG wil. De chauffeur verklaart dat het aan de groep ligt hoe laat we thuis zijn en ik denk al daar gaat mijn tripje. Maar het valt allemaal mee. Onze eerste stop is het kite strand, daar zijn wij al geweest natuurlijk op de fiets nog wel, dat begrijpt niemand. Hier fietsen. Ach ja. Het eiland Sal heeft op zich niet zoveel interessante dingen dus wat maar een beetje toeristische waarde heeft wordt gebruikt. We zien een vissersdorpje, een grot waar als de zon er in schijnt een blauw oog verschijnt, de hoofdstad, een oude zoutmijn maar de topper is toch wel dat je in de zee mocht staan waar allemaal haaien zwommen. Lijkt vreemd en dat is het ook. De haaien waren citoenhaaien, volgens de gids niet gevaarlijk. Maar je moest toch maar niet te dicht bij. Wij onze waterschoenen aan en naar de haaien. Ik moet zeggen HEEL APART. Na 5 minuten moesten we er weer uit. Het was een leuk dagje. We waren rond half 5 weer bij het hotel en zelfs de zeurende dame had het naar haar zin gehad.

Nu de koffers weer gepakt. Morgen vertrekken we naar Sao Vicente met het vliegtuig. Kijken wat dat weer voor avonturen geeft.

1. Anick:
    17 januari 2019
    Het is weer duidelijk wie de echte avonturiers waren in het groepje. Fietsen, dat doe je toch niet tijdens je vakantie...
  2. P . Saman:
    20 januari 2019
    Sao Vicente , vanaf Mindelo vaart er een pondje de Polaris ( voorheen de Flieland van Doetse NL ) naar het andere eiland Santo Antao. aankomst te Porto Novo. Voor vertrek moet je 2 enkeltjes per persoon kopen om weer terug te kunnen. 2 x 800 Escudo's . Ponta do Sol , Ribeira Grande en Ribeira do Paul zijn leuke plaatsen om te bezoeken. Je wordt daar in Porto Nova door een heleboel chaufeurs met busjes opgewacht die je allemaal de beste prijzen aanbieden voor een rondrit met ergens een stop om wat lokale gerechten te eten. Dat is helemaal anders dan het eiland Sal.