Souvenirs

10 januari 2020 - Tokio, Japan

Dit is dan de laatste hele dag in Tokyo. Morgenmiddag vertrekken we richting de luchthaven omdat we zondag vroeg al naar Nederland vliegen. We moeten nu dus echt op souveniertjes jacht. Ze hebben hier gelukkig genoeg. Eerst besluiten we richting de kust en de haven van Tokyo te gaan. We stappen uit de metro en we staan voor een groot gebouw waar Toyota een soort grote showroom heeft met een heleboel oude maar nog meer supernieuwe en futuristische modellen. Jaco helemaal happy. Ik had gedacht dat er hier veel leuke winkeltjes waren maar op de Toyota supershowroom en een uitzichtpunt na is hier niet veel te beleven. We gaan naar Asakusa het souvenirs Mekka van Tokyo. We nemen de monorail die ons een prachtig uitzicht over de stad geeft en duidelijk maakt dat die leuke winkeltjes er wel waren maar aan de andere kant van het eiland. :(  Ellen had overigens de winkeltjes natuurlijk wel gevonden. Op naar Asakusa. Asakusa is een ouder gedeelte van Tokyo met een grote tempel met daar omheen Heel veel winkeltjes. Supergezellig en teveel om uit te kiezen. Met een tas vol terug richting hotel. Vanavond hebben we weer met Ellen afgesproken, die verblijft in een hostel in de buurt van ons hotel maar gaat overdag lekker haar eigen gang. We gaan naar Shinyuku, weer een ander gedeelte van Tokyo daar zijn nog wat kleine steegjes waar super kleine maar hartstikke gezellige restaurantjes zijn. We eten spiesjes met verschillende soorten vlees, yakitori heten die hier. Viskroketjes en vlees. Lekker. Daarna nog wat drinken in een barretje genaamd the old blind cat. Dan weer terug richting Shibuya. Het is vrijdagavond en rond 10 uur 'S avonds nog super druk. Na een laatste afzakker in een soort Japanse irish pub zit onze laatste avond in Tokyo erop. Wat een super stad. Na deze dagen hebben wij het gevoel dat we nog geen fractie gezien hebben. We zouden ons hier nog dagen kunnen vermaken.

1. Marianne Mol:
    11 januari 2020
    Hoi wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt. Heel leuk om jullie avonturen weer mee te mogen lezen. Veilige terugreis voor straks.